Zašto nam Isus nije rekao dan i sat kada će ponovno doći
Isus je svojim učenicima bio vrlo jasan da će doći ponovno u budućnosti. Njegov drugi dolazak označio bi kraj zemlje kakvu poznajemo.
No, namjerno nije otkrio točan dan i vrijeme kada će ponovno doći. Zašto? Sveti Efrem daje mogući razlog u komentaru na Diatessaron koji se nalazi u Uredu čitanja tijekom došašća:
Da spriječi svoje učenike da pitaju o vremenu njegova dolaska, Krist je rekao: “O tom času nitko ne zna, ni anđeli ni Sin. Nije vaše znati vremena ni trenutke.” On je te stvari sakrio da mi bdijemo, misleći svatko od nas da će doći u svoj dan. Isus je često poticao svoje učenike da “bdiju” i pripreme se za njegov dolazak. Ove riječi nisu bile namijenjene samo onima koji su ga slušali, već i ljudima svih životnih dobi.
Iščekivanje Isusova drugog dolaska
Sveti Efrem nastavlja svoj komentar o Isusovu izboru da zataji točan dan njegova dolaska, ističući da bismo, da smo znali taj dan, bili manje motivirani pripremiti se:
Da je objavio vrijeme svoga dolaska, njegov bi dolazak izgubio svoj ukus: više ne bi bio predmet čežnje naroda i doba u kojem će se objaviti. Obećao je da će doći, ali nije rekao kada će doći, pa ga s nestrpljenjem očekuju sve generacije i dobi. Kad bi Isus rekao da će ponovno doći 3000. godine, bili bismo manje motivirani “bdjeti”. Umjesto toga, mogli bismo si reći: “Isus neće doći za mog života, tako da ne trebam učiniti ništa da se pripremim.”
Isus je, poznavajući naša srca bolje nego mi njih, znao što nam je činiti i nije nam rekao ni dan ni sat svoga dolaska. Sveti Efrem završava svoje razmišljanje pišući: “Kad nam je Gospodin zapovjedio da budemo budni, mislio je na budnost u oba dijela čovjeka: u tijelu, protiv sklonosti spavanju; u duši, protiv letargije i plašljivosti. Kao što kaže Sveto pismo : ‘Probudi se, ti samo,’ i ‘Ustao sam, i još sam s tobom’ i opet, ‘Nemoj klonuti duhom.’ Stoga, imajući ovu službu, ne klonemo duhom.”
Budimo budni u iščekivanju dolaska Gospodinova.