Kardinal Zen traži ostavku kardinala Fernándeza: “Ako prefekt Kongregacije za nauk vjere počini herezu tvrdeći da je ozbiljan grijeh ‘dobar’, ne bi li onda prefekt trebao podnijeti ostavku ili biti razriješen?”
Kardinal Joseph Zen pridružio se onima koji se protive Fiduciji Suplicans, pozivajući autora teksta, kardinala Victora Fernándeza, da podnese ostavku ili da bude smijenjen.
Pišući na svojoj osobnoj internetskoj stranici 21. siječnja, biskup emeritus Hong Konga, objavio je svoj odgovor na Fiducia Supplicans i njegovo naknadno priopćenje za tisak od 4. siječnja, čiji je autor kardinal Fernández, novi prefekt Kongregacije (Dikasterija) za doktrinu vjera.
“Izjava opetovano naglašava potrebu izbjegavanja zabune, ali blagoslovi koje potiče Deklaracija zapravo stvaraju zabunu”, napisao je Zen.
92-godišnji kardinal izrazio je poseban bijes zbog Fernándezovih komentara da “seksualno ponašanje u istospolnim vezama ima svoju dobrotu, da može ‘napredovati’ i ‘rasti’.” Zen je istaknuo sličnosti između ovoga i odgovora pape Franje na dubia petorice kardinala; papin odgovor povoljno je usporedio brak s homoseksualnom “seksualnom ljubavi”.
“Ovo je apsolutna subjektivna greška. Prema objektivnoj istini, takvo ponašanje je težak grijeh i nikako ne može biti dobro”, napisao je Zen. “Ako prefekt Kongregacije za nauk vjere […] počini herezu tvrdeći da je ozbiljan grijeh ‘dobar’, ne bi li onda prefekt trebao podnijeti ostavku ili biti razriješen?”
Zen je započeo svoju kritiku ističući neriješene probleme u lokalnim prijevodima Fiducia Suplicans, napominjući da ne postoji službena kineska verzija teksta i da prijevod napravljen lokalno sadrži pogreške u vezi s onima koji će biti blagoslovljeni.
Doveo je u pitanje i logiku Fernándezova priopćenja za tisak od 4. siječnja u kojem se brani Fiducia Supplicans, ističući ono što je pokazao kao proturječnost u tekstu i argumentaciji. Taj je tekst od 4. siječnja bio toliko kontradiktoran, rekao je, da se sveo na izjavu kako Fiducia Supplicans “trenutačno ne vrijedi”:
”Prefekt Kongregacije za nauk vjere izdao je još jedno “priopćenje” 4. siječnja ove godine, kojim, s jedne strane, oštro negira da je “izjava” od 18. prosinca protivna crkvenom nauku, a s druge strane, priznaje da biskupi i biskupske konferencije imaju razloga sumnjati u to, te da im se čini da im je potrebno dulje vrijeme da to prouče, te da ne mogu dopustiti svećenicima da sada provode deklaraciju, što je nešto što Sveta Stolica razumije”.
To je isto kao reći da Deklaracija od 18. prosinca za sada ne vrijedi.
Kritizirao je Fernándezov tekst jer ne pokazuje kako se ponašati na način istinske “pastoralne ljubavi”, budući da bi to uključivalo pozivanje homoseksualnih parova da napuste grešan način života. Zen je istaknuo da iako deklaracija spominje homoseksualne parove “koji traže blagoslov i ‘mogu’ također tražiti milost i snagu Božju da im omogući da u potpunosti vrše Božju volju”, dokument dodaje da ih svećenik “ne bi trebao istraživati kako bi vidjeli imaju li takvu namjeru.”
Ako bi svećenici slijedili zapovijed Svetoga pisma, pisao je Zen, onda bi trebali slijediti Kristovu “glavnu brigu” koja je bila “osloboditi ljude od njihovih grijeha”.
Za razliku od Zenovog stajališta, trenutni biskup Hong Konga – kardinal Stephen Chow – podržao je Fiducia Supplicans, rekavši da je tekst u središtu “poziva svećenstva da podijeli pastoralne blagoslove onima koji su u istospolnim ili neregularnim vezama, ali traže milosrđe Oca.”