Kako Marija može biti “Majka Crkve”?
Dok su katolici upoznati s imenom Marije “Majke Božje”, novi naziv za Mariju postaje sve popularniji jer je papa Franjo ustanovio godišnji blagdan Marije, “Majke Crkve”.
Sveti Pavao VI. dao je opširno objašnjenje iza naslova u svojoj apostolskoj pobudnici Signum Magnum. Njegova prva točka bila je povezati ovaj naslov s Marijinom ulogom u Kristovom životu. Prva istina je ova: Marija je Majka Crkve ne samo zato što je Kristova Majka i Njegova najintimnija suradnica kad je Sin Božji od nje uzeo ljudsku narav da bi u otajstvima mogao Njegovog tijela oslobađa čovjeka od grijeha”, ali i zato što “ona svijetli cijeloj zajednici izabranih kao uzor vrlina”.
Doista, baš kao što nijedna ljudska majka ne može ograničiti svoju zadaću na stvaranje novog čovjeka, već je mora proširiti na funkciju njegovanja i obrazovanja svog potomstva, tako je Blažena Djevica Marija, nakon sudjelovanja u otkupiteljskoj žrtvi Sina, i u tako intiman način da zaslužuje da ju On proglasi Majkom ne samo svoga učenika Ivana nego – neka nam bude dopušteno to potvrditi – čovječanstva koje on na neki način predstavlja, sada nastavlja s neba ispunjavati svoju majčinsku funkciju kao suradnik u rađanju i razvoju božanskog života u pojedinačnim dušama otkupljenih ljudi, piše Aleteia
Potom objašnjava kako je Marija Majka Crkve, iako više fizički nije prisutna na zemlji. Ali na koji način Marija sudjeluje u rastu članova otajstvenog tijela u životu milosti? Ponajprije njezinim neprestanim molitvama nadahnutim gorljivim milosrđem. Sveta Djevica, naime, premda se raduje sjedinjenju uzvišenog Trojstva, ne zaboravlja napredovanje svoga Sina, kao što je to i sama činila u “hodočašću vjere”.
Dapače, promatrajući ih u Bogu i jasno uviđajući njihove potrebe, u zajedništvu s Isusom Kristom, “koji ostaje zauvijek i stoga može u svako doba zagovarati ih”, ona se čini njihovom zagovornicom, pomoćnicom, pomoćnicom i posrednicom. Nadalje, Marijina je uloga u Crkvi od samog početka ključna za širenje kršćanstva. Na Pedesetnicu, “rođendan Crkve”, Marija je bila prisutna s apostolima i vjerojatno ih je majčinskom brigom vodila tijekom tih prvih dana. Marija je bila i ostala “Majka Crkve”, dobra i nježna majka koja se brine za svoju duhovnu djecu kroz cijeli njihov život.