ZANIMLJIVOSTI

‘Tajanstveni čovjek’: Hiperrealistični prikaz Isusa Krista na temelju Torinskog platna

‘Tajanstveni čovjek’ hiperrealistično, volumetrijsko umjetničko djelo Kristova tijela otkrivenog na Torinskom platnu izloženo je u katedrali u Salamanci, kao dio “hodočasničke” izložbe koja posjećuje pet kontinenata.

Katedrala u Salamenci u Španjolskoj domaćin je izložbe hiperrealističnih i volumetrijskih umjetničkih djela pod nazivom “Tajanstveni čovjek”, koja je rezultat marljivog proučavanja svetog platna, poznatog kao Torinsko platno. Rad je trajao više od 15 godina, a izveli su ga španjolski umjetnici.

Izložba je otvorena 13. listopada, a prostire se na 600 četvornih metara. Ispunjava četiri sobe koje pripovijedaju o Kristovoj muci i smrti, a završavaju impresivnim radom modela kako je moglo izgledati tijelo Isusa iz Nazareta, prema povijesnim i znanstvenim podacima koje nudi Platno.

Kustos izložbe “The Mystery Man”, Alvaro Blanco, rekao je za Vatican News da je skupina umjetnika nastojala stvoriti “lik što je moguće realniji onome što je prikazano na Torinskom platnu”. “Pred nama je djelo napravljeno hiperrealističkom tehnikom u koje su uvedeni svi detalji koji se pojavljuju na platnu, iako su postojale neke prethodne studije”, rekao je g. Blanco. “Ono što moramo shvatiti je da slika Isusa najzastupljenija slika cijele povijesti.” G. Blanco istaknuo je 15 godina koliko je bilo potrebno za proučavanje i izradu modela i izložbe, posebno zahvalivši “na hrabrosti ArtiSplendorea i katedrale u Salamanci.”

Tajanstveni čovjek je hiperrealistično djelo, temeljeno na proučavanju slike čovjeka na platnu. Nastala je na temelju 3D studija, uključujući rezultate različitih studija objavljenih o platnu tijekom njegove povijesti, poput krvi, rana, težine, mjera i položaja tijela. Izložba je sastavljena od četiri dijela. G. Blanco je primijetio da audio vodič prati posjetitelja kroz sobe, kao i video projekcija koja naglašava karakteristike Platna. Izložba također uključuje prostoriju za impresivno iskustvo s umjetničkim prikazom Isusova lica. Posljednja prostorija usredotočena je na hiperrealistični model Isusova tijela, rekreiran prema karakteristikama Platna.

Kustos je također otkrio kako je u trenutku kada je ugledao dovršenu skulpturu tijela bio uvjeren da se “nalazi pred Isusom, pred slikom tijela Isusa iz Nazareta”.

Inače, model je izrađen od lateksa i silikona, a teži oko 75 kg.

Biskup Salamanske biskupije José Luis Retana izrazio je svoje zadovoljstvo izložbom. “Rad mi se jako svidio”, rekao je. “Istina je da stajanje ispred onoga što je točan prikaz onoga što je Isus pretrpio i umro ostavlja snažan dojam.” Biskup Retana je sugerirao da tijelo čovjeka na svetom platnu može predstavljati “konkretnost Božje ljubavi koja postaje tijelom u Isusu Kristu koji je umro kao zločinac strašnom žrtvom za naše spasenje. Nema veće ljubavi na svijetu.” „Misterij je postao tijelom, ali je postao tijelom da za nas umre, a zatim uskrsne“, rekao je biskup Retana, „Vjerujem da izložba može potaknuti vjeru vjernika i probuditi vjeru nevjernika.“

Organizatori izložbe poručili su kako će izložba u Salamanci biti otvorena do prosinca ove godine, a nakon toga postav kreće na turneju koja uključuje pet kontinenata.

Među gradovima posebno se ističu planovi za izlaganjem modela u Lisabonu tijekom Svjetskog dana mladih 2023. te u Rimu u sklopu Jubileja milosrđa 2025. godine.

Vezani članci