Nevjerojatna milost koju nam je isprosio sv. Franjo Asiški: Nebo nam na sutrašnji blagdan nudi spas od vremenitih kazni…
Jedne noći u ljeto 1216. godine, prema franjevačkoj kronici, sv. Franjo Asiški molio se u kapeli Svete Marije Gospe od Anđela, poznate kao Porcijunkula (Porziuncola). Dok se molio, Isus i Gospa pojavili su mu se okruženi anđelima.
Isus ga je u viziji pitao: Franjo, pitaj me što god želiš za slavu Božju i spasenje ljudi. Franjo je odgovorio: Gospodine, iako sam veliki grješnik, molim vas da zagovorom vaše Majke, posrednice svih milosti i prisutne ovdje, pružite potpuno oproštenje grijeha svim posjetiteljima ove crkve koji se pokaju i priznaju svoje grijehe.
Ova nevjerojatna milost koju nam je sveti Franjo izmolio nije nešto što bi se trebalo propuštati.
Tada se Gospa poklonila svome Sinu i zamolila ga da odgovori na Franjin zahtjev. Isus odgovori: Franjo, mnogo pitaš, ali zaslužuješ velike milosti, pa ćeš ih primiti.
Isus je preporučio sv. Franji da ode kod pape Honorija III. i pitaj papu za željenu milost. Papa je udovoljio Franjinu zahtjevu i odobrio mu pomilovanje, koje se od tada naziva Porcijunkula Pomilovanje, a odobreno mu je 1. i 2. kolovoza.
Od toga dana Gospa od Anđela – Gospa Porcijunkula – postala je Gospa milosrđa, Gospa posrednica svih milosti i Gospa od zdravlja.
Ova nevjerojatna milost koju nam je sveti Franjo izmolio nije nešto što bi se trebalo propuštati. Naime, na blagdan Gospe od Anđela kolovoza možemo primiti potpuni oprost od vremenitih kazni, što zapravo znači da ako bismo nakon takvog oprosta preminuli da bismo išli direktno u raj te zaobišli čistilište, a što je nemjerljiva milost koju nam Gospodin daje.
Kako se oprost može dobiti?
Taj oprost vjernici mogu dobiti od 1. kolovoza u podne do 2. kolovoza u ponoć u svim franjevačkim crkvama svijeta ako se ispovjede, pričeste, pohode franjevačku crkvu ili župu te izmole Vjerovanje, Oče naš i pomole se na nakanu Svetog Oca. Važno je ispuniti sve ove uvjete.
Što je to oprost?
Oprost je otpuštenje pred Bogom vremenite kazne za grijehe kojih je krivica već izbrisana; to otpuštenje vjernik, pravo raspoložen i uz određene uvjete, dobiva posredovanjem Crkve koja, kao poslužiteljica otkupljenja, svojom vlašću dijeli i primjenjuje blago zasluga Krista i svetaca”.
Naime, svakodnevno dostupnim sakramentom pokore vjernici dobivaju djelomičan oprost dok u danima posebne milosti poput ove što nam je izmolio sveti Franjo vjernici dobivaju potpuni oprost od vremenitih kazni. Da bismo to razumjeli, prema katekizmu Katoličke Crkve važno je shvatiti ovaj nauk i praksu Crkve, i treba imati u vidu da svaki grijeh ima dvostruku posljedicu.
Teški grijeh nas lišava zajedništva s Bogom čineći nas time nesposobnima da postignemo vječni život; to se lišavanje zove “vječna kazna” za grijeh. Drugim riječima tko ne ispovijedi teški grijeh i umre u stanju teškog grijeha vječno je odijeljen od Gospodina (pakao).
S druge strane svaki grijeh, pa i laki, povlači sa sobom nezdravu privrženost uz stvorenja, koju treba čistiti bilo na ovoj zemlji bilo poslije smrti u stanju zvanom čistilištem.
To čišćenje oslobađa od takozvane “vremenite kazne” za grijeh. Ove dvije kazne ne smiju se shvaćati kao vrsta osvete koju Bog dosuđuje izvana, već kao posljedice same naravi grijeha. Obraćenje koje proizlazi iz goruće ljubavi može postići potpuno očišćenje grešnika, tako da ne ostane više nikakve kazne.
Naime oproštenje grijeha i obnova zajedništva s Bogom donose oproštenje vječnih kazni za grijeh i to se događa putem sakramenta pokore.
No, vremenite kazne za grijeh ipak ostaju ako pak ne iskoristimo milost potpunog oprosta koju nam Crkva daje posebnim danima, u ovom slučaju po zagovoru svetog Franje Asiškog.