Ljepota krunice kao molitve tijela i duše
Molitva krunice zaokuplja osjetila i uzdiže i tijelo i dušu Bogu.
Dok je molitva primarno duhovna aktivnost, budući da smo ljudi, ona uključuje i naše tijelo. Bilo da klečimo, stojimo, sjedimo ili koristimo glasnice, naše je tijelo sastavni dio molitve. Krunica je jedan primjer molitve koja uspješno uključuje i tijelo i dušu, uključujući mnoga osjetila.
Otac John Procter, u svom Vodiču krunice za svećenike i narod, daje kratku biblijsku pozadinu ove molitve. Čitamo o našem Gospodinu da je “podigao oči k nebu”. To je bila molitva. Um i srce poslali su svoju poruku nebu kroz organ vida. Pogled prema gore bio je molitva koja odražava, kao što je i bio, uzdizanje duše. O Mojsiju nam je rečeno (Izl. xvii. 11) da kad je “on podigao ruke svoje, Izrael je pobijedio; ali ako ih je malo iznevjerio, Amalek je pobijedio.” Podizanje ruku Božjeg sluge bio je kanal kojim je poslao svoju poruku svome Gospodaru…tijelo i tjelesna osjetila imaju udjela u štovanju Boga. Klečimo ili stojimo, sjedimo ili hodamo. Sam položaj tijela je vanjski prinos Bogu potaknut unutarnjim duhom.
Kao rezultat toga, krunica je po samoj svojoj naravi molitva koja koristi različita osjetila. Krunica je sretan spoj molitve uma i srca s molitvom vanjskih osjetila… Uzimamo zrnca u ruke i prolazimo ih, zrnca po zrnca, kroz prste, brojeći Zdravo Marije, kako bismo spriječili naše umove da zalutaju. Sami pokreti prstiju dio su naše službe Božje. Iznad svega, mi koristimo naše jezike i naše usne da izrazimo svoje misli i naše želje, i tako to postaje usmena ili glasovna molitva… Usne i jezik su sluge koje nose misli uma i osjećaje volje. Oni su glasnici duše koji nose svoje težnje ka Svevišnjem. Ovo je važno, jer molitva treba uključivati cijelo naše biće, i tijelo i dušu. Na taj način u molitvi prinosimo Bogu cijelu svoju osobu, ne ostavljajući ništa.
Ako tražite više tjelesnu molitvu za svoj duhovni život, razmislite o molitvi krunice i korištenju nje kao alata za izražavanje vaše ljubavi prema Bogu.