Kada će se dogoditi Isusov drugi dolazak – stav Crkve je jasan
Crkva je vrlo jasna o Isusovom drugom dolasku i kako se trebamo pripremiti za njega. Kao katolici, čvrsto vjerujemo u Isusov drugi dolazak i ispovijedamo ga svake nedjelje tijekom Nicejskog vjerovanja.
To je uvjerenje izraženo jednostavno, ali ono koje često može izazvati kontroverze i zbunjenost. Za mnoge je lako biti privučen teorijama koje se neprestano mijenjaju od strane raznih pojedinaca i grupa (kršćanskih i drugih) koji tvrde da znaju točno vrijeme i dan kada će se Isus vratiti. Što Crkva uči o Isusovom drugom dolasku? Kad će opet doći?
Katekizam predstavlja cijeli dio o ovoj temi i sažima službeni nauk Crkve. Započinje objašnjenjem: “Od uzašašća Božji je plan ušao u svoje ispunjenje. Već smo u ‘posljednjem času’… Po Gospodinu, sadašnje vrijeme je vrijeme Duha i svjedočanstva, ali i vrijeme još obilježeno ‘nevoljama’ i kušnjom zla koje ne štedi Crkvu i uvode u borbe posljednjih dana. Vrijeme je čekanja i gledanja.” (KKC 670, 672). Apostoli su dobro znali ovu istinu i čvrsto su vjerovali da će Isus ponovno doći bez odgode, vjerojatno za njihova života.
Katekizam potvrđuje ovo učenje o Kristovom skorom povratku, objašnjavajući: “Od uzašašća Kristov dolazak u slavi je bio neizbježan … Ovaj eshatološki dolazak mogao bi se ostvariti u bilo kojem trenutku, čak i ako su i on i konačno suđenje koje će mu prethoditi ‘odgođeni’ ” (KKC 673). Isus će ponovno doći u slavi i kao katolici vjerujemo da bi mogao doći bilo kojeg dana. Zato je Isus svojim učenicima jasno dao do znanja da moraju biti spremni, uvijek spremni za njegov ponovni dolazak. Ali za onaj dan ili čas nitko ne zna, ni anđeli na nebu, ni Sin, nego samo Otac. Pazite, bdijte i molite; jer ne znate kada će doći vrijeme.
To je kao kad čovjek pođe na put kad izađe iz kuće i postavi svojim slugama, svakome svoj posao, a vrataru zapovjedi da bdije. Bdijte dakle – jer ne znate kada će doći gospodar kuće, navečer, ili u ponoć, ili u vrijeme pjevanja pijetlova, ili ujutro – posljednji dođe iznenada i nađe vas kako spavate. A što vam kažem, svima kažem: Gledajte. (Marko 13:32-36)
Nadalje, Sveto pismo napominje da će prije Isusova dolaska doći do posljednjeg “suđenja” kojem će Crkva proći i daljnjeg progona vjernika. S obzirom da su kršćani oduvijek bili žestoko progonjeni od Isusovih dana, teško je razlučiti kada će se ova posljednja nevolja dogoditi (ili ako se već događa). Katekizam objašnjava: “Prije Kristova drugog dolaska Crkva mora proći kroz posljednju kušnju koja će uzdrmati vjeru mnogih vjernika. Progon koji prati njezino hodočašće na zemlji razotkrit će ‘misterij bezakonja’ u obliku vjerske prijevare koja ljudima nudi očito rješenje za njihove probleme po cijenu otpada od istine.” Vjeruje se da će počinitelj ove masovne prijevare, biblijski nazvan “Antikrist”, biti poražen i da će Krist uskoro doći u slavi.
Sveti Toma Akvinski dodaje da, “iako su ljudi prestravljeni znakovima koji se pojavljuju o sudnjem danu, ipak prije nego što se ti znakovi počnu pojavljivati, zli će misliti da su u miru i sigurnosti, nakon smrti Antikrista i prije dolaska Krista , budući da svijet nije odjednom uništen, kao što su oni inače mislili.” Ipak, kao katolici od nas se traži da jednostavno pripremimo svoja srca svaki dan, vjerujući da bi nam današnji dan mogao biti posljednji.
To bi mogao biti naš osobni “sudnji dan”, kada susrećemo Isusa na kraju naših života, ili bi to mogao biti Sudnji dan, kada Krist ponovno dolazi u slavi. U svakom slučaju, moramo biti na oprezu i ne slijediti nikakva proročanstva ili predviđanja, imajući mir u činjenici da će, ako živimo u skladu s Božjim planom, posljednji dan biti dan radosti. Zato su se kršćani oduvijek radovali Isusovom drugom dolasku, znajući da je kraj svijeta dobra stvar, kada će naše suze biti obrisane i naš trud na ovoj zemlji konačno prestati.