Je li prva Crkva vjerovala u čistilište?
Katolička crkva ima neprekinutu tradiciju vjerovanja u čistilište nakon smrti. Dok se koncept čistilišta često smatra srednjovjekovnom kreacijom, korijeni vjerovanja Katoličke crkve potječu iz Biblije i učenja rane Crkve.
Jedan od načina na koji je crkveno vjerovanje u čistilište vidljivo u ranoj Crkvi jest kako su se pokojnici sjećali u molitvama. Sveti Ivan Zlatousti u 4. stoljeću spominje molitvu za pokojne tijekom mise u jednoj od svojih poslanica, kako je navedeno u knjizi iz 19. stoljeća Milosrđe za napaćene duše. Apostoli nisu bez valjanog razloga odredili da se spomen na pokojne vrši tijekom slavlja svetih otajstava; jer iz njega umrli crpe veliku pomoć, piše portal Aleteia.
Zašto molitve za njih ne bi umirile Boga, kad osim svećenika, cijeli narod stoji uzdignutih ruku dok je veličanstvena Žrtva prisutna na oltaru? Istina, nudi se samo za one koji su otišli odavde u vjeri. Sveti Grgur piše sličnu tvrdnju u ovoj predaji. Apostoli i učenici Kristovi predali su nam ono što je od tada posvuda u Crkvi Božjoj dobilo snagu zakona, naime da se u slavlju svetog i slavnog otajstva podsjeća na one koji su umrli u pravoj vjeri.
Sveti Augustin također je pisao o svetoj Moniki koja ga je molila da je se sjeti na oltaru. Položite ovo tijelo bilo gdje i ne brinite se za to. Samo te molim: gdje god bio, spominji me se na žrtveniku Gospodnjem.
Još je Tertulijan u 2. stoljeću zabilježio ovo vjerovanje u molitvu za pokojne na misi. Na obljetnice mrtvih prinosimo svetu žrtvu za pokojne. Ovi citati mali su dio tekstova iz prve Crkve koji podržavaju neprekinutu vjeru u čistilište.