ZANIMLJIVOSTI

FOTO Umjetnik rekreirao lice Djevice Marije pomoću Torinskog platna i umjetne inteligencije

Umjetnik Átila Soares da Costa Filho rekonstruirao je izgled Djevice Marije na temelju Torinskog platna i rada dizajnera računalne grafike Raya Downinga.

Kako je stvarno izgledala Djevica Marija?

Postoje bezbrojni njezini prikazi kroz stoljeća, ali ni za jedan se ne zna sa sigurnošću da je vjeran prikaz njezinog fizičkog izgleda kakav je bila tijekom svog zemaljskog života. Čak i kad se ukazala vidiocima – na primjer u Guadalupeu, Lourdesu ili Fatimi – čini se da se njezin izgled prilagođava mjestu i vremenu ukazanja. Glavna konstanta u svim slučajevima je da je ona uvijek lijepa.

Brazilski umjetnik Átila Soares da Costa Filho želio je dati mogući odgovor na ovo pitanje, te je pokušao reproducirati razumnu sličnost Marije koristeći Torinsko platno i računalne alate kao što su AI i digitalno uređivanje fotografija.

Započeo je s Torinskim platnom iz logičnog razloga: Isus je bio pravi Bog, ali i pravi čovjek, rođen od Djevice Marije snagom Duha Svetoga. Svaki sin ima neku sličnost sa svojom majkom, a čini se da Isus nije iznimka. Koliko više Isus mora sličiti svojoj Majci, s obzirom da nije imao ljudskog biološkog oca! Dakle, umjetnik je zaključio da bi mogao raditi unatrag od jedine “fotografske” slike Isusa koju imamo, na ime slike na platnu, do Marijina izgleda. Ali ta nam slika prikazuje Isusa izobličenog patnjom i smrću. Trebao je sliku Isusa u životu. Ray Downing je računalni grafički dizajner koji je stvorio upravo to. Obrađivao je i manipulirao informacijama s platna kako bi napravio 3D slike Isusa kako bi mogao izgledati kao živa odrasla osoba. Njegov je rad bio inspiracija drugim umjetnicima da stvaraju vlastite izvedbe.

Átila je za portal Aleteia 2021. rekao: Rezultati Downinga smatraju se najautentičnijima i najprihvaćenijima među svim uloženim naporima. Koristeći ovo lice kao bazu, proveo sam razne eksperimente sa softverom umjetne inteligencije i visokotehnološkim konvolucijskim neuronskim mrežama kako bih promijenio spol. Zatim sam koristio druge programe za prilagođavanje lica, i na kraju, nešto ručno umjetničko retuširanje s moje strane, kako bih što bolje definirao etničku i antropološki žensku fizionomiju iz Palestine prije 2000 godina.

Njegove prve slike dobile su potporu jednog od najpoznatijih svjetskih sindonologa (onih koji proučavaju platno), istraživača i predavača Barrieja M. Schwortza, službenog fotografa koji je dokumentirao Istraživački projekt Torinskog platna. Od 2021. slike su uključene u arhivu Odjela za studije svetišta Fatima u Portugalu. Rekonstrukcije su također s ljubavlju i entuzijazmom primljene diljem svijeta.

 Rad umjetnika Atila Soaresa

www.medjugorje-news.com

Vezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Molimo Vas ugasite AdBlock-er