Razumijevanje 7 smrtnih grijeha
Katekizam Katoličke Crkve također naziva ove grijehe “glavnim grijesima” i objašnjava zašto su oni najopasniji. „Poroci se mogu klasificirati prema vrlinama kojima se suprotstavljaju ili se također mogu povezati sa smrtnim grijesima koje je kršćansko iskustvo izdvojilo, slijedeći svetog Ivana Kasijana i svetog Grgura Velikog. Razumijevanje 7 smrtnih grijeha
Zovu se “glavni” jer iz njih proizlaze drugi grijesi, drugi poroci, piše Simply Catholic.
Oni su oholost, pohlepa [škrtost], zavist, srditost, bludnost, neumjerenost u jelu i piću i lijenost” (br. 1866).
1. Oholost: pretjerana ljubav prema sebi ili želja da se bude bolji ili važniji od drugih. “Poštivanje ljudske osobe odvija se kroz poštivanje načela da ‘svatko treba na bližnjega (bez iznimke) gledati kao na ‘drugoga sebe’, prije svega imajući na umu njegov život i sredstva potrebna da ga se dostojanstveno živi’” (br. 1931).
2. Bludnost: intenzivna želja, obično za seksualnim zadovoljstvom, ali i za novcem, moći ili slavom. “Bog obećanja uvijek je upozoravao čovjeka na zavođenje onim što se od početka činilo ‘dobrim za jelo … užitkom za oči … poželjnim da učini mudrim’” (br. 2541).
3. Proždrljivost: pretjerana konzumacija, obično hrane ili pića. “Krijepost umjerenosti raspolaže da izbjegavamo svaku vrstu pretjerivanja: zloporabu hrane, alkohola, duhana ili lijekova” (br. 2290).
4. Škrtost: želja i ljubav prema posjedu. “Grijeh … je neuspjeh u istinskoj ljubavi prema Bogu i bližnjemu uzrokovan izopačenom privrženošću određenim dobrima” (br. 1849).
5. Lijenost (ili Acedia): fizička lijenost, također nezainteresiranost za duhovne stvari ili zanemarivanje duhovnog rasta. “Acedia ili duhovna lijenost ide tako daleko da odbija radost koja dolazi od Boga i odbija je božanska dobrota” (br. 2094).
6. Srditost: nekontrolirani osjećaji mržnje ili bijesa. „Ljutnja je želja za osvetom… Gospodin kaže: ‘Svatko tko se ljuti na brata svoga bit će podložan sudu’” (br. 2302).
7. Zavist: tuga ili želja za vlasništvom, srećom, talentima ili sposobnostima drugoga “Zavist može dovesti do najgorih zločina i grijeha. ‘Po zavisti đavoljoj smrt je ušla u svijet’” (br. 2553).