Ovo su biblijske figure koje bi trebale sadržavati i tvoje jaslice
Iz godine u godinu prikazu scene Rođenja Gospodnjeg stalno se nešto dodaje ili oduzima. Kako se ne bismo izgubili – neka nam Biblija bude vodič, i ne zaboravimo: magare! Biblijske figure koje bi trebale sadržavati i tvoje jaslice
Ukoliko se oslonimo na Sveto pismo, samo je oko deset likova prisutno u sceni rođenja…
Sveta Obitelj
„I pohite (pastiri) te pronađu Mariju, Josipa i novorođenče gdje leži u jaslama“ (Lk 2,16). Očito je, dakle, da su uz Isusa, Marija i Josip glavni likovi. Ponekad nastaje rasprava: treba li djetešce Isus biti „skriveno“ do Badnje noći? Ili ga možemo staviti u jasle već na početku došašća? Svaka obitelj može slijediti vlastite tradicije i glavna je stvar da je Isus prisutan.
Anđeo Gospodnji
„Anđeo im Gospodnji pristupi i slava ih Gospodnja obasja! Silno se prestrašiše. No, anđeo im reče: ‘Ne bojte se! Evo javljam vam blagovijest. Veliku radost za sav narod!’“ (Lk 2,9-10). Anđeo nije tu kako bi „bio lijep“ iznad jaslica. Bog ga šalje pastirima, te stoga ima posebno mjesto u prizoru rođenja.
Pastiri
„A u tom kraju bijahu pastiri: pod vedrim su nebom čuvali noćnu stražu kod svojih stada“ (Lk 2,8). Pastiri su prvi koji su obaviješteni o Isusovu rođenju, te su mu se prvi poklonili. Zbog toga i ovce imaju svoje mjesto i u rođendanskoj sceni – pastir i dvije ovce dovoljni su da predstavljaju stada.
Mudraci
„(Mudraci) uđu u kuću, ugledaju dijete s Marijom, majkom njegovom, padnu ničice i poklone mu se. Otvore zatim svoje blago i prinesu mu darove: zlato, tamjan i smirnu“ (Mt 2,11). Oni se pojavljuju samo u Matejevu evanđelju, te se vjeruje da su bili perzijski učenjaci. Imena Gašpar, Melkior i Baltazar dobili su tek u 6. stoljeću. Samo zato što nude tri dara, iz narodne je tradicije zaključeno da su ih bila trojica. Oni su smješteni malo dalje od jaslica kako bi pokazali da su na putu.
Magarac i vol
Sviđalo se to ljubiteljima jaslice ili ne, magarac i vol ne navode se u kanonskim knjigama Svetog pisma, stoga ih ne smatramo nužnima. No, ta popularna tradicija uvođenja i njih svoj korijen vuče iz apokrifa Pseudo-Matejevo evanđelje gdje je zapisano: „Dva dana nakon Gospodinova rođenja Marija je napustila špilju, ušla u staju i stavila Dijete u jasle, a vol i magarac, povijajući koljena, klanjali su mu se.“
nedjelja.ba