Misliti da nas Bog kažnjava nespojivo je s vjerom
Posebno uznemirujuće u vjerničkim krugovima odjeknula je informacija da će se neka cjepiva raditi od staničnih linija namjerno pobačenih fetusa te da su ona neprihvatljiva kršćanima.
Mnogi vjeruju da je u cjepivo „ugrađen žig Zvijeri“. Sve to stvara silnu konfuziju među vjernicima i brojne konfrontacije, osobito na društvenim mrežama.
Puno su opasnija mišljenja koja ovu krizu dovode u kontekst teorije zavjere jer dodatno zbunjuju ljude i unose nesigurnost. U svakom slučaju, ne možemo Bogu pripisivati odgovornost ili u njemu vidjeti policajca koji kažnjava neposlušan svijet. Papinska akademija za život objavila je protekle godine stoga dva dokumenta u kojima je istaknula da nas današnje iskustvo ljudske krhkosti i ranjivosti, prolaznosti i konačnosti može dovesti do praga nove vizije života utemeljene na mudrosti i hrabrosti moralnog obraćenja. To zahtijeva poniznost, unutarnju promjenu i svijest o dobroti života, vrijednosti solidarnosti i bratskog humanizma.
Uočili smo vlastite granice, ali i granice gospodarstva utemeljenog isključivo na zaradi koje je doveo do ekološke krize zbog prekomjernog i neodgovornog iskorištavanja prirodnih bogatstava. Istodobno smo shvatili i koliko smo svi uzajamno povezani te da smo pozvani boriti se protiv siromaštva. Uočava se važnost kvalitetnog zdravstvenog sustava i etike skrbi.
Kriza nas je poučila da manje radimo za zaradu, a više obratimo pozornost na ono što je bitno i važno u životu. Osim toga, pomaže nam da otkrijemo i neke zaboravljene vrednote. Zatvoreni u vlastite domove, otkrili smo ljepotu zajedničkog života: roditelja i djece, starih i mladih, kao i napetosti i radosti međusobnih odnosa. Pozvani smo dobro razlikovati ono što je uistinu vrijedno i trajno od onoga što je prolazno, uočiti ono što je nužno od onoga što nije.
Uvijek kod određenog broja ljudi postoji strah od novoga i nepoznatoga te se ne čudim što velik broj ljudi strahuje od cijepljenja. Tim više što se sve događa brzo i nemamo dovoljno saznanja o mogućim dugoročnim nuspojavama. Dodatnu zbunjenost izazivaju i prijepori i kontradiktorne izjave među samim znanstvenicima. Osim toga, kod određenog broja vjernika dolazi do sukoba vrednota u osobnoj savjesti između obveze brige za život i zdravlje i neetične proizvodnje cjepiva.
Stoga, nikakvom prisilom i prijetnjama evidencijama nećemo ljude uvjeriti u opravdanost cijepljenja. Uvođenje pak tzv. „cjepnih putovnica“ bilo bi grubo kršenje temeljnih ljudskih prava i prava na slobodu kretanja. To je uostalom i zadiranje u privatnost te na određeni način i u suprotnosti s pravima pacijenata na autonomno odlučivanje. U prilog tome govori i dokument Kongregacije za nauk vjere koji jasno kaže da cijepljenje u pravilu nije moralna obveza i stoga mora biti dobrovoljno, iako smo svjesni da su život i zdravlje velik Božji dar i da se svatko mora prema njima odnositi odgovorno.