Jesu li Isus i Duh Sveti bili prisutni pri stvaranju?
Dok Isus nije imenovan u Bibliji u Knjizi Postanka, doktrina o Trojstvu uči da su Otac, Sin i Duh svi bili prisutni na početku.
Čitajući Stari zavjet lako je zaboraviti da je Presveto Trojstvo prisutno kroz sve događaje povijesti spasenja. To znači da su Isus i Duh Sveti bili prisutni, iako nam nisu u potpunosti otkriveni, u svakom događaju koji se spominje u Bibliji.
Riječ pri stvaranju
Sveti Ivan započinje svoje evanđelje proglašavajući da je istina da je Isus bio prisutan pri stvaranju, nazvana “Riječ”: U početku bijaše Riječ, i Riječ bijaše u Boga, i Riječ bijaše Bog. On bijaše u početku s Bogom; sve je po njemu postalo i bez njega ništa nije postalo što je postalo. U njemu bijaše život i život bijaše svjetlost ljudima. Svjetlo u tami svijetli i tama ga ne obuze. Ivan 1,1-5
Katekizam Katoličke Crkve potvrđuje da je stvaranje djelo Presvetog Trojstva, uključujući Isusa: Novi zavjet otkriva da je Bog sve stvorio vječnom Riječi, svojim ljubljenim Sinom. U njemu je „sve stvoreno, na nebu i na zemlji.. . sve je stvoreno kroz njega i za njega. On je prije svega i sve u njemu stoji.” KKC 291
U tradiciji istočnih pravoslavnih kršćana, Isus je taj koji je vizualno predstavljen na ikonama stvaranja. To je koristan podsjetnik da je stvaranje doista bilo čin Trojstva, piše Aleteia.
Dah Božji
Duh Sveti se može jasnije vidjeti u Knjizi Postanka, jer Biblija počinje navodeći kako je “Duh Božji” lebdio nad stvaranjem: U početku stvori Bog nebo i zemlju. Zemlja je bila bez oblika i pusta, a tama je bila nad bezdanom; a Duh Božji kretao se nad vodom. Postanak 1:1-2
Hebrejska riječ koju je upotrijebio biblijski pisac wasruah, a kršćanski teolozi više puta su je isticali kao prvu referencu na Duha Svetoga. Lea Sestieri je u svom članku “Židovski korijeni Duha Svetoga” napisala: “Iako u židovskom svetom pismu Duh Sveti nikad nije predstavljen kao osoba, već kao božanska sila sposobna preobraziti ljudsko biće i svijet, ostaje činjenica da kršćanska pneumatološka terminologija ukorijenjena je u terminologiji židovske religije.” Ona nastavlja: “Izraz ‘Duh’ prevodi hebrejsku riječ ‘Ruah’, koja u svom primarnom smislu znači dah, zrak, vjetar.
Isus doista koristi osjetilnu sliku vjetra da sugerira Nikodemu transcendentnu novost njega koji je osobno Božji dah, božanski Duh’ (KKC 691).” Trojstvo možda nije posebno imenovano u Knjizi Postanka, ali je jasno da su oni tu, prisutni kroz sva vremena i za svu vječnost.