Jesu li ljudi izmislili Boga zvati “Ocem”?
Katolici čvrsto vjeruju da nazivanje Boga “Ocem” nije nešto što su ljudi izmislili, već da je to otkrio sam Bog.
Jedan od jedinstvenih aspekata kršćanstva je da se Bog naziva “Ocem”. Mnoge druge religije gledaju na Boga kao na “gospodara” ili kao na udaljeno biće koje čak nije ni imenovano. Međutim, kršćani Boga nazivaju “Ocem”, a mi vjerujemo da to nije nešto što su ljudi izmislili ili stvorili, piše portal Aleteia.
Katekizam Katoličke Crkve to jasno pokazuje u svom odjeljku Oče naš: Boga možemo zazivati kao “Oca” jer nam se objavljuje tako što je njegov Sin postao čovjekom i jer nam ga njegov Duh obznanjuje. Osobni odnos Sina prema Ocu je nešto što čovjek ne može zamisliti niti anđeoske moći čak ni slabo vide: a ipak, Duh Sina daje sudjelovanje u samom tom odnosu nama koji vjerujemo da je Isus Krist i da rođeni smo od Boga. KKC 2780
Utjelovljenje
Isus je taj koji nas je naučio moliti “Oče naš”, pozivajući nas u sinovski odnos s Bogom: Isus je otkrio da je Bog Otac u nečuvenom smislu: on nije Otac samo zato što je Stvoritelj; on je vječno Otac u odnosu na svog jedinog Sina, koji je vječno Sin samo u odnosu na svog Oca: “Nitko ne poznaje Sina osim Oca, i nitko ne poznaje Oca osim Sina i onoga kome Sin hoće otkriti ga. KKC 240
Sveti Toma Akvinski također piše o ovoj stvarnosti u svojoj Summa Theologiae: Vlastito ime bilo koje osobe označava ono po čemu se osoba razlikuje od svih drugih osoba. Jer kao što tijelo i duša pripadaju prirodi čovjeka, tako konceptu ovog posebnog čovjeka pripadaju ova posebna duša i ovo posebno tijelo; i po njima se ovaj određeni čovjek razlikuje od svih drugih ljudi. Sada je očinstvo ono po čemu se osoba Oca razlikuje od svih drugih osoba. Stoga je ovo ime “Otac”, kojim se označava očinstvo, vlastito ime osobe Oca.
Bog Otac nije muškarac ili žena
Jedna važna stvar koju treba imati na umu je da Bog Otac nije muškarac ili žena. On je čisti duh i nadilazi ljudske razlike. Katekizam također ističe ovu važnu točku: Stoga se trebamo prisjetiti da Bog nadilazi ljudsku razliku između spolova. On nije ni muškarac ni žena: on je Bog. On također nadilazi ljudsko očinstvo i majčinstvo, iako je njihovo porijeklo i mjerilo: nitko nije otac kao što je Bog Otac. KKC 239
S druge strane, Bog Sin je postao muškarac, a Isus ima muško tijelo. Glavna poanta je da nazivanje Boga “Ocem” nije nešto što smo mi stvorili, već nam je nešto otkriveno.