VJERA I DUHOVNOST

Zašto bi svećenik odbio udijeliti oprost?

Zašto bi svećenik odbio udijeliti oprost? Prvo što treba reći jest da je uskraćivanje odrješenja stvarna mogućnost. Kad je Isus dao moć odrješenja učenicima, čitamo, Isus im opet reče: “Mir vama! Kao što mene posla Otac, tako i ja šaljem vas.” Rekavši to, dahne u njih i reče im: Primite Duha Svetoga! “Kome oprostite grijehe, bit će mu oprošteni; komu zadržite grijehe, zadržat će se” (Ivan 20,21-23).

Isus je tako rekao učenicima da trebaju napraviti izbor: ili oprostiti ili zadržati grijehe. Stoga nije zamislio da učenici daju oprost u svakom slučaju. Umjesto toga, pozvao ih je da donesu odluku – da pokažu razbor. Isus je tako zamislio učenike koji uskraćuju odrješenje u nekim slučajevima, ali na temelju čega?

Očito, tako tešku odluku kao što je uskraćivanje odrješenja ne treba donositi hirovito ili na temelju osobnog hira. Dakle, što bi opravdalo svećenika da ne udijeli oprost?

U Svetom pismu temeljni uvjet pod kojim Bog oprašta grijeh je pokajanje. Ako se osoba pokaje za svoje grijehe, Bog je spreman oprostiti. Ali ako se drži svojih grijeha, njegovo spasenje je u opasnosti. To je racionalna osnova na kojoj svećenik može odlučiti hoće li ili ne odriješiti pokornika. Ako se pojedinac pokajao za svoje smrtne grijehe, svećenik mu ih treba otpustiti, a ako se nije pokajao za njih, ne.

Sama činjenica da je pojedinac došao kod svećenika na ispovijed ukazuje na želju za oprostom i stvara pretpostavku da se osoba kaje. Ispovijedati svoje grijehe nije zabavno, a podvrgnuti se sramu zbog toga da bi vam bilo oprošteno sugerira da žalite zbog onoga što ste učinili i da ste se pokajali. Stoga, općenito, svećenici bi trebali pretpostaviti da se pojedinac pokajao i odriješiti ga.

Ali presumpcija pokajanja može se nadvladati. Ako se pokornik ponaša u ispovjedaonici na način koji nije u skladu s pokajanjem, svećeniku je opravdano dalje se raspitivati — postavljati pitanja da vidi kaje li se pojedinac ili ne. Ovo može biti delikatna stvar. Mnogi pokajnici prepoznaju da će, zbog ljudske slabosti, vjerojatno pasti u iste grijehe u budućnosti. Ali to ne znači da se sada ne kaju.

Možda žale zbog onoga što su učinili, možda žele ne griješiti u budućnosti i možda se nadaju milosti – uključujući milost ispovijedi – koja će im pomoći da ne griješe, iako je to objektivno vjerojatno. Takvim pokajnicima trebaju biti oprošteni sve dok je njihova volja trenutno okrenuta od grijeha. Ali ako se pojedinac istinski ne kaje – ne pokazuje znakove kajanja i sasvim je spreman počiniti smrtni grijeh u budućnosti – tada je opravdano uskratiti mu odrješenje. Razabrati ovo dovoljno je delikatna stvar da bi u nekim slučajevima bilo preporučljivo da svećenik provjeri sa svojim biskupom.

Izvor

www.medjugorje-news.com

Vezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Molimo Vas ugasite AdBlock-er