PAPA FRANJO

Papa Franjo o pitanju ostavke i svom zdravlju: Zasad ne namjerava podnijeti ostavku iako ju smatra kao mogućnost

Papa Franjo je na povratnome letu iz Kanade razgovarao s novinarima koji su ga pratili na “pokorničkome hodočašću”, te se dotaknuo teme starih i novih kolonijalizama. Kazao je kako nije još pomislio na ostavku te se osvrnuo na njemački sinodski put, doktrinarni razvoj i važnost žena u prenošenju vjere.

Bio je to genocid nad domorodačkim narodima“. Na povratnom letu iz Iqaluita za Rim, papa Franjo je, odgovarajući na pitanje kanadskih novinara, progovorio o temama pokorničkog hodočašća te starog i novog kolonijalizma, piše Vatican News

Osvrnuo se i na pitanje ostavke na mjesto pape, više puta potaknuto novinarskim pitanjima, pojasnivši da zasad ne namjerava podnijeti ostavku iako ju smatra kao mogućnost.

Na početku konferencije za novinare zahvalio je novinarima na letu: „Dobra večer i hvala vam na vašoj pratnji, na vašem radu ovdje. Znam da ste naporno radili i hvala vam na društvu“.

Kolonijalistički mentalitet i genocid

Na pitanje kanadske novinarke o odbacivanju „doktrine otkrića“, Papa je odgovorio kako cjelokupni problem svakog oblika kolonijalizma jest stav da ako se „ne ide njegovim putem, inferioran je“. Dok su neki glasovi osudili u prošlosti tu dramu, bili su u manjini. Polako je dolazila svijest o nejednakosti, objasnio je Papa, navodeći kako i danas postoji pomalo kolonijalistički mentalitet svođenja tuđe kulture na vlastitu. To je nešto što nam dolazi iz razvijenog načina života, zbog čega ponekad gubimo vrijednosti koje oni imaju.

Primjerice, istaknuo je Papa, autohtoni narodi imaju veliku vrijednost, a to je vrijednost sklada sa svime stvorenim. „Dobro živjeti“, kako neki nazivaju tu vrijednost, ne znači živjeti „slatkim životom“, već njegovati slogu – što je Papa istaknuo kako veliku vrijednost autohtonih naroda. Doktrina kolonizacije loša je i nepravedna, kazao je Papa, no i danas se koristi „u svilenim rukavicama“.

Osvrnuvši se na kolonizaciju Amerike, Papa je kazao kako je uvijek postajala ozbiljna opasnost mentaliteta superiornosti i svođenja domorodačkih naroda na stvar. Zbog toga je potrebno, rekao je, vratiti se i liječiti ono što je krivo učinjeno, u spoznaji da i danas postoji isti kolonijalizam, navodeći primjer slučaja Rohingya, u Mjanmaru, koji nemaju pravo na državljanstvo, koje se smatra „na nižoj razini“.

Nadalje, na pitanje zašto nije koristio pojam genocida u opisu sustava rezidencijalnih škola, Papa je kazao kako nije koristio riječ jer mu nije došla na pamet, no da je taj genocid opisao i tražio za oproštenje. „Istina, da, bio je to genocid“, rekao je Sveti Otac te dodao – „Možete reći kako sam rekao da je to bio genocid“.

Papino zdravlje i mogućnost ostavke

Posjet Kanadi bio je svojevrstan test za Papino zdravlje, koji već neko vrijeme pati zbog problema s koljenom. Govoreći o svojim budućim putovanjima, Papa jer rekao kako smatra da neće moći nastaviti s istim tempom kao s prijašnjim putovanjima.

Kazao je kako za njega operacija koljena nije opcija, no da će pokušati nastaviti činiti putovanja jer smatra kako je blizina način služenja.

„Mislim da s mojim godinama i s ovim ograničenjem moram štedjeti snage kako bih mogao služiti Crkvi, ili naprotiv, misliti o mogućnosti odstupanja. Ovo kažem sasvim iskreno: nije katastrofa, moguće je mijenjat i Papu, moguće je mijenjati, nije problem! No mislim da je potrebno da se malo ograničim u ovim naporima“.

No, dok su vrata otvorena za mogućnost odstupanja – normalna je to opcija, rekao je Papa – do danas nije pokucao na ta vrata, nije morao razmišljati o toj mogućnosti. Gospodin će reći, dodao je.

Pojavilo se i pitanje njegova odlaska u Kazahstan – naime, Papa je u travnju izrazio želju da tamo sudjeluje na Svjetskom kongresu religija. Kako je rekao Sveti Otac, za sada bi i dalje volio sudjelovati – mirnije je to putovanje, dodao je. Za sada sve ostaje. Moram ići i u Južni Sudan, nastavio je. Potom i u Kongo –  „bit će to iduće godine, jer je sada kišna sezona. Imam dobru volju, no vidimo što će reći noga, kazao je. Isto tako, izrazio je želju za posjet Ukrajini – vidjet ćemo kada se vratim kući, rekao je Papa.

Njemački sinodski put

Prije nekoliko dana pojavila se izjava Svete Stolica o njemačkom sinodskom hodu, bez potpisa, primijetila je jedna novinarka. „Mislite li da takav način komunikacije doprinosi ili je prepreka dijalogu?“, upitala je Papu.

Priopćenje je to Državnoga tajništva, rekao je Sveti Otac, ako tako nije bilo potpisano onda je to pogreška – ali pogreška ureda, a ne zbog loše volje. Dodao je kako je o sinodskome putu pisao u pismu prije dvije godine. „Rekao sam sve što imam za reći o sinodskome putu, više od toga neću reći, to je Papinsko učiteljstvo o sinodskome putu, to pismo koje sam napisao prije dvije godine“.

Crkvena doktrina

Upitan o svome stavu glede razvoja crkvene doktrine u pogledu kontracepcije, Papa je rekao kako je dogma, moralnost, uvijek put razvoja, no razvoja u istome smjeru. „Za teološki razvoj moralnog ili dogmatskog pitanja, postoji pravilo koje je vrlo jasno i prosvjetljujuće. To je manje-više učinio Vinko Lerinški u 10. stoljeću. On kaže da prava doktrina, kako bi išla naprijed, da bi se razvijala, ne smije biti tiha, ona se razvija ut annis consolidetur, dilatetur tempore, sublimetur aetate. Odnosno, s vremenom se konsolidira, širi i konsolidira te postaje sve mirnija, ali uvijek napredujući. Zato je dužnost teologa istraživanje, teološko promišljanje, ne možete raditi teologiju s “ne” ispred. Potom će biti na Učiteljstvu da kaže ne, otišao si previše daleko, vrati se, ali teološki razvoj mora biti otvoren, teolozi su ovdje za to. A Učiteljstvo mora pomoći da se razumiju granice“.

Uloga žena u prenošenju vjere

Prije završetka konferencije s novinarima, Papa je naglasio kako je njegovo putovanje u Kanadu uvelike bilo povezano s likom svete Ane. Za vrijeme pokorničkoga hodočašća naglasio je kako vjeru treba prenositi dijalektom – majčinskim dijalektom, dijalektom baka.

„Vjeru smo primili u tom ženskom dijalektalnom obliku, a to je vrlo važno: uloga žene u prenošenju vjere i razvoju vjere. Mama ili baka je ta koja uči kako se moli, majka ili baka je ta koja objašnjava prve stvari koje dijete ne razumije o vjeri. I mogu reći da je to dijalektalno prenošenje vjere ženskog roda“.

Papino teološko objašnjenje jest da „ona koja prenosi vjeru jest Crkva, a Crkva je ženska, Crkva je zaručnica“. Dodao je: „moramo ući u ovu misao o ženskoj Crkvi, Majci Crkvi, koja je važnija od svake maskulinističke ministrantske fantazije ili bilo koje maskulinističke moći. Majka Crkva, majčinstvo Crkve“.

www.medjugorje-news.com

Vezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Molimo Vas ugasite AdBlock-er