Svećenik objašnjava trebamo li ispovijedati i ono što ne smatramo grijehom
Što ako nešto ne smatramo grijehom, pa ga ne ispovjedimo, jer ne želimo lagati na ispovijedi? Što je zapravo veći grijeh – ne ispovjediti grijeh (kojeg ne smatramo grijehom) ili ga ispovjediti, pa reći da se kajemo, a zapravo se ne kajemo (znači, lagati na ispovijedi)?
Hvala vam na vašem pitanju. Ovo vaše pitanje je vrlo aktualno za 21. stoljeće i tiče se odnosa osobne savjesti i objektivne istine. Odgovor na pitanje nije i ne može biti crno-bijelo.
„AKO NETKO NEŠTO NE SMATRA GRIJEHOM, NE ZNAČI DA TO NIJE GRIJEH”
Prvo, treba vidjeti zašto Crkva nešto naučava i zašto Crkva smatra neki čin grijehom. Može se dogoditi da osoba jednostavno ne zna i naravno, savjest neće reagirati na grijeh. Također, to što netko ne smatra nešto grijehom na znači da to nije grijeh. Niti pojedina savjest ne daje kriterij što je dobro a što zlo. To znači da bi svatko po savjesti određivao što je grijeh. S
AVJEST NAS TREBA USMJERAVATI PREMA OBJEKTIVNOJ ISTINI V
aša savjest bi vas trebala usmjeravati prema objektivnoj istini, ali treba odgojiti savjest. Možda osoba ima krivo odgojenu savjest. Isus Krist je Put, Istina i Život i Isus Krist je ustanovio Crkvu i prenio na Crkvu autoritet i da bude čuvarica istine. Sve što Crkva govori ima svoj razlog. Zato, pozivam vas da imate povjerenje u majku Crkvu koja vas voli i koja daje upute upravo iz ljubavi i da nastojite odgojiti svoju savjest prema Evanđeoskim istinama.
„NASTOJATI ZAISTA RAZUMJETI ŠTO JE GRIJEH I GAJITI SINOVSKO POVJERENJE PREMA MAJCI CRKVI”
Glede konkretnog vašeg pitanja – što je veći grijeh – teško je dati pravi odgovor jer se radi o ljudskom srcu i savjesti, ali ovo je moj prijedlog: s povjerenjem u ono što Crkva govori nastojati zaista razumjeti što je grijeh i gajiti sinovsko povjerenje prema majci Crkvi, te moliti se Duhu Svetom za dar mudrosti, savjeta, razuma i znanja, da možete onda srcem prigrliti ono što Crkva s ljubavlju naučava, a to se sve zove duhovna borba, a pobjeda je u borbi. I na kraju, mislim da je bolje da ispovjedite taj grijeh, iako ne osjećate savršeno kajanje. U vašem slučaju to bi bilo nesavršeno kajanje što je prvi korak prema savršenom kajanju.
BTB don Damir
Izvor: Studentski pastoral: SPAS / Book.hr