VJERA I DUHOVNOST

Što je bio Kajinov grijeh?

Iako nema očitog objašnjenja za odbijanje Kajinove ponude u Postanku, postoje razlike u pojedinostima dviju ponuda koje daju neke naznake: Prvo, Abel daje prvence (prve plodove) svog stada. Ne spominje se da je Kajin dao prve plodove svog usjeva. U biblijskom zakonodavstvu, Bog je zapovjedio da se daje desetina. Ali nije se trebala dati nikakva desetina, već prva desetina koja je trebala biti dana (vidi Izl 23:16.19; 34:26; Lv 23:10 da spomenemo samo neke). Što je bio Kajinov grijeh?

Tako je Kajin pogriješio što nije prinio prve plodove, a Bog se nije obazirao na njegov prinos. Ne smijemo Bogu dati ostatke. Drugi, iako manje siguran, problem mogao bi biti taj što je Kajin prinio žrtvu od žitarica, a ne žrtvu od krvi. Sveto pismo potvrđuje da je za oproštenje grijeha bilo potrebno proliti krv životinja. Hebrejima 9:22 kaže: “Prema Zakonu gotovo se sve čisti krvlju, a bez prolijevanja krvi nema oproštenja.” Ovo je potvrđeno u cijelom Starom zavjetu gdje Bog specificira žrtvovanje određenih životinja za hramsko štovanje, piše Simply Catholic

Međutim, ova teorija nije bez nedoumica, budući da su prinosi od žitarica i drugi prinosi od žetve drugdje zapovjeđeni i prihvatljivi Bogu (vidi Lv 2:14 za samo jedan primjer). Koji god da je puni razlog, Poslanica Hebrejima potvrđuje: “Vjerom Abel prinese Bogu žrtvu veću od Kainove. Time je potvrđeno da je pravedan, a Bog svjedoči za njegove darove” (11,4). Kajinova reakcija na Božji odgovor ide dalje i ukazuje na treće područje zabrinutosti, ne za Kajinov prinos, već za njegovo raspoloženje. Kao što ćemo kasnije vidjeti u 1. Ivanovoj 3:12, Kajinova ponuda nije samo nedostajala, bila je zla. A to ne ukazuje samo na vanjski problem s Kainovim prinosom, već i na unutarnju sklonost grijehu zbog kojeg se njegov prinos ne sviđa Bogu. I tako se Bogu može prinijeti tehnički savršena žrtva, ali ako je prinesemo u neprežaljenom i ozbiljnom grijehu, Bog nije zadovoljan i možemo čak navući osudu na sebe (vidi 1 Kor 11,29).

Ovdje, također, tekst Postanka nagovještava “problem sa srcem” koji je Kajin doveo do tog trenutka. Sveto pismo kaže: “Kain je bio vrlo ljut i potišten [što Bog nije gledao na njegovu žrtvu]. Tada je Gospodin rekao Kajinu: ‘Zašto se ljutiš? Zašto si utučen? Ako ispravno postupaš, bit ćeš prihvaćen; ali ako ne, grijeh čeka na vratima; njegov je poriv za tebe, ali ti možeš njime vladati’” (Post 4,5-7).

Slika grijeha koji čeka na vratima moćna je slika. Dopuštajući da njegov bijes i zavist rastu prema njegovom bratu, Cain ide prema tami i grijehu. Mora naučiti svladati svoj bijes i sve svoje strasti. Nažalost, Cain se predaje grijehu i ubija svog brata. Tako Prva Ivanova poslanica jezgrovito bilježi: “Kain… pripadao je Zlome i zaklao je svoga brata. Zašto ga je zaklao? Jer su njegova vlastita djela bila zla, a djela njegova brata pravedna” (3,12).

www.medjugorje-news.com

Vezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Molimo Vas ugasite AdBlock-er