CRKVAVJERA I DUHOVNOST

Ova prekrasna nova ikona oduzet će vam dah: U Marijinoj kruni nalaze se Swarovski kristali

Ballard je na ikoni radila čak tri godine i dva mjeseca, nazvavši to vrijeme “duhovnim putovanjem”. Pritom je koristila tradicionalne materijale poput tempere od žumanjka, ljepila od zečje kože te zlatne listiće.

Popularna moderna likovna umjetnost (pre)često nas ostavlja uskraćenima za ljepotu. No to ne znači da i danas ne možemo pronaći suvremena djela koji tjeraju na divljenje.

Mozaici oca Marka Ivana Rupnika, kaligrafski radovi škotskog majstora Ste Ducketta (jedan krasi rodnu župu bl. Gracije iz Mula kraj Kotora) ili ikone nekih suvremenih autora, biseri su koji nam pogled ponovno usmjeruju na Boga. Njihova relativna rijetkost samo nas tjera da ih cijenimo više.

Jedan od takvih radova je moderna interpretacija slike Krunidba Blažene Djevice Marije, talijanskog slikara Giacoma di Mina iz 14. stoljeća, koja odnedavno krasi kapelu Navještenja Pastoralnog centra Ivana Pavla II. u Vancouveru.

Ikona je djelo Patricije Ballard koja se nada da će oni koji ju vide “dobiti osjećaj kako postoji nešto više od samo fizičkog svijeta”.

“Cilj je ovaj: prenijeti osobu u svijet božanskoga kako bi razumio, upoznao i bio blizak Bogu”, istaknula je umjetnica u razgovoru za B. C. Catholic, službene novine Nadbiskupije Vancouver.

Ballard je na ikoni, koja je u kapelu Navještenja postavljena netom prije blagdana Kraljice Neba i Zemlje 22. kolovoza, radila čak tri godine i dva mjeseca, nazvavši to vrijeme “duhovnim putovanjem”. Pritom je koristila tradicionalne materijale poput tempere od žumanjka, ljepila od zečje kože te zlatne listiće.

“Ovo je najkompleksnije i najizazovnije djelo koje sam ikada radila”, istaknula je.

Djelo je, inače, veće od originala, a postoji još nekoliko manjih razlika. Isusov plašt više nije crn već plav, a u Marijinoj kruni sjaje Swarovski kristali.

Ballard će reći kako je možda najteži dio bio Bogorodičin veo koji se trebao napraviti u jednom, savršenom potezu. U suprotnom umjetnica bi morala rekreirati velike dijelove Marijina lica.

Nadbiskup J. Michael Miller njezinu je ikonu nazvao remek-djelom.

Pisanje ikona nije “obična” umjetnost već iziskuje snažnu duhovnu komponentu – molitvu i post. Patricia Ballard svjedoči kako je radeći slušala glazbena djela redovnice iz 11. stoljeća, sv. Hildegarde, te boravila u tišini.

“Ovdje nemam internet, a obično ni mobitel. Nalazim se u prostoru i svijetu gdje želim komunicirati s Bogom i želim da mi On, anđeli i sveci pomognu raditi na djelu.”

Fotografije ove prekrasne ikone možete pogledati OVDJE.

www.medjugorje-news.com/bitno.net

Vezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Molimo Vas ugasite AdBlock-er