Smiju li se osobe koje nisu katolici pričestiti na misi?
Izraz “sveta pričest” podrazumijeva da svi oni koji primaju Isusa ispovijedaju istu vjeru i uvjerenja te da su u zajedništvu jedni s drugima. Mnogi nekatolici dolaze na misu (često je to vjenčanje ili sprovod) i pitaju se mogu li se i pričestiti.
U nekim protestantskim crkvama svi su pozvani na pričest, bez obzira na njihovu vjeru ili religijsko opredjeljenje. Međutim, u Katoličkoj Crkvi postoje vrlo određena pravila o tome tko se može pričestiti.
Smjernice za primanje svete pričesti
Prije svega, Katekizam Katoličke Crkve objašnjava da istočni pravoslavni kršćani mogu primiti svetu pričest u određenim okolnostima: Istočne crkve koje nisu u punom zajedništvu s Katoličkom crkvom slave euharistiju s velikom ljubavlju. “Te Crkve, iako odvojene od nas, ipak posjeduju prave sakramente, prije svega – po apostolskom nasljedstvu – svećeništvo i euharistiju, čime su još uvijek s nama spojene u uskom zajedništvu.” Određeno zajedništvo in sacris, pa tako i u euharistiji, “pod odgovarajućim okolnostima i odobrenjem crkvene vlasti, nije samo moguće, nego se i potiče”. KKC 1399
Primanje svete pričesti od strane protestantskih kršćana, s druge strane, nije moguće ni pod kojim okolnostima: Crkvene zajednice proizašle iz reformacije i odvojene od Katoličke Crkve, “nisu sačuvale pravu stvarnost euharistijskog otajstva u njegovoj punini, osobito zbog nepostojanja sakramenta svećeničkog reda”. Iz tog razloga Katoličkoj Crkvi nije moguće euharistijsko međusobno zajedništvo s tim zajednicama. Međutim, te crkvene zajednice, “kada se spominju Gospodinove smrti i uskrsnuća u Svetoj večeri… ispovijedaju da to označava život u zajedništvu s Kristom i iščekivanje njegova dolaska u slavi.” KKC 1400
Također je važno napomenuti da nekim katolicima nije dopušteno primanje svete pričesti. To uključuje svakog katolika koji je svjestan teškog, smrtnog grijeha i nije primio sakrament ispovijedi. Svi ćemo mi kad-tad u životu pasti u tu kategoriju, budući da nismo Blažena Djevica Marija, sačuvana od svake ljage grijeha. Glavni zaključak je da Sveta Pričest nije nešto što možemo “zahvatiti”, već je to dar koji će primiti oni koji su ga spremni primiti.