Ovako te Isus gleda kad griješiš
Znamo koliko je grijeh loš. Znamo to jer mrzimo tuđe grijehe. Tako definiramo ljude. Bog ne. Isus vas gleda i vidi tko ste, u vašoj srži. On ne vidi tko ste mogli biti ili tko ste trebali biti; ne vidi tvoje grijehe i ne gubi te iz vida.
On vidi tko ste, kakvim vas je stvorio i voli vas. Da, griješio si. Ne jednom — uvijek iznova. Ne greškom, namjerno. I nije bezazleno, strašno je. Znamo koliko je grijeh loš. Znamo to jer mrzimo tuđe grijehe. Povrijedili su nas svojim grijehom, a mi ih ne volimo zbog njihovih grijeha. Ne volimo ljutite ljude, tvrdoglave ljude, lijene ljude, nepromišljene ljude, egocentrične ljude, zle ljude.
Tako definiramo ljude. Bog ne. On zna da su ljuti ljudi ranjeni ljudi; tvrdoglavi ljudi su nesigurni ljudi; lijeni ljudi se boje; nepromišljeni ljudi su rastreseni; egocentrični ljudi štite sami sebe; znači da ljudi pate. Ne mrzi vas ni kad griješite. On želi provesti još više vremena s vama zbog vašeg grijeha. On jasno vidi tvoj grijeh i voli te više, jer vidi ranu koja je ispod njega. To je zato što Bog zna odakle dolazi grijeh.
Kad kažem “Bog”, mislim na “Otac, Sin i Duh Sveti”. A kad kažem “sine”, mislim na Isusa Krista, koji je upravo sada i pri stvaranju raspet, jer on je “jučer i danas isti i u vijeke vjekova”. Vi, zajedno s vašim željama za hranom, seksom, imovinom i odmorom stvoreni ste “po Kristu i za njega” i “Evo, vidje Bog da je vrlo dobro.” Ti nisi beznačajan nitko, ti si Kristov. I kad si zgriješio, nije te otpisao, došao te tražiti. “Kad se navršilo vrijeme, posla Bog svoga Sina rođenoga od žene,” kaže sveti Pavao, “da otkupi one koji su bili pod Zakonom, da primimo posinjenje.”
Došao je po tebe, čeznuo je za tobom, tražio te u tvojoj obitelji, uzeo te u krštenju posvajajući te u trojstveni život, i rekao je za tebe: “Ovo je moj ljubljeni sin, koji mi je po volji.” Izvan vremena i prostora, Lucifer se pobunio jer je želio kontrolu nad vlastitim željama, i uvjerio vas da ne vjerujete Bogu ni u svojim željama – za hranom, seksom, imovinom i odmorom. “Uzmi ih sebi”, šapnuo je. “On ne želi da uživaš u njima. On samo želi da patiš.” Ali, čim si zgriješio, on je promijenio melodiju. Zatim je rekao: “Ti si bezvrijedan. Ti si slab. Bog te mrzi!” Ali Isus kaže: “Ne slušajte ga! Volim te. Tu sam.”
Ali što je s Božjim gnjevom? Neporecivo je da Sveto pismo govori o Božjem gnjevu na grešnike. Božji je gnjev usmjeren na grešnike kojima nije žao, grešnike koji se odbijaju promijeniti, grešnike koji poriču da grijeh postoji. Ljuti se na samopravednike, na one koji druge uvlače u grijeh i na one koji se rugaju onome što je sveto. Ali ako ste grešnik koji je otvoren za promjenu – poput Samarijanke, ili paralitičara, ili prostitutke, ili žene uhvaćene u preljubu, ili Petra – on nema gnjeva, već samo dobrodošlicu. Vi ste poput njih ako ste griješili, ali se želite promijeniti. Ili ako se barem želite promijeniti.
Kad smo uhvaćeni u grijeh, Isus reagira na način na koji je reagirao kralj pastir, David. David je rekao: “Kad god bi lav ili medvjed došao da odvede ovcu iz stada, ja bih pojurio za njima, napao je i oteo joj plijen iz usta.” Đavao upravo sada “lunja okolo kao ričući lav, tražeći koga da proždere.” A Isus dolazi iz sigurnosti neba potražiti tebe, svoju jedinu izgubljenu ovcu. I ne samo da se bori s lavom – on se hrani lavom umjesto vas govoreći: “Ja sam pastir dobri … koji život svoj polaže za svoje ovce.”
Ali što ako ste u stanju smrtnog grijeha? Ako si u stanju smrtnog grijeha, Isus te gleda kao što pastir gleda janje koje proždire vuk: s ljutnjom zbog krađe i odlučnošću da te vrati u život. Đavao vam govori da prestanete moliti kad ste u grijehu. “Bog te sada neće slušati, grešniče”, kaže. “Koja je korist?” Ali nemojte prestati moliti! “Ovo je teška pogreška”, piše Jacques Philippe.
“Gdje ćemo naći lijek za svoje pogreške ako ne u blizini Isusa?” Isus je došao zbog grešnika, a ne zbog pravednika. Ako ste u stanju grijeha, vi ste osoba koju najviše želi slušati. Pa razgovaraj s njim. Zatim primijetite njegov pogled.
Kako vas Isus gleda kada griješite? On te gleda kao što je Otac gledao Izgubljenog sina – i njegovog starijeg brata. Istrči ti u susret. Dolazi ispred kuće razgovarati s vama. On vas poziva natrag unutra, kroz ispovijed. On vas oblači u svoju haljinu, slavi vaš povratak i časti vas svojim darovima. On kaže: “Sada moramo slaviti i radovati se, jer je tvoj brat bio mrtav i ponovno je oživio; izgubljen je i pronađen.”