VJERA I DUHOVNOST

Četvorica svećenika u izazovnim vremenima obilježenima bolešću Covid-19: “Objektivno i istinito informiranje ustupilo je mjesto dezinformaciji, manipulaciji i sijanju straha”

Četvorica hrvatskih svećenika uputili su javnosti svoje video i pisane poruke kojima, kako sami ističu, žele dati doprinos istini, poštivanju savjesti i autentičnoj slobodi – u ljubavi, odgovornosti i poštovanju prema svakom čovjeku i u sinovskoj odanosti Crkvi i njezinim poglavarima. Kao svoj doprinos svećenici nude plod osobnog istraživanja i svjedočenja i pozivaju na argumentiran i dobronamjeran dijalog.

Sastavni dio video priloga su pisani tekstovi koji podrobnije i uz bilješke razlažu teme, a nalaze se na mrežnoj stranici www.fratar.net. Svećenici koji izlaze u javnost ničim ne žele poticati podjele, sijati razdor ili prijepore te prozivati ili osuđivati bilo koga. Upućuju vapaj u ljubavi i bratskoj istini. Ističu da žele biti podrška svojim poglavarima kako bi našli najbolji model snalaženja u ovom izazovnom vremenu.

Ujedno napominju da svoje priloge ne smatraju potpunim i konačnim analizama slojevitih tema o kojima je riječ te da će i dalje biti dio novih spoznaja i otvoreni dijalogu sa strukom.

U izjavi pojedinačno sudjeluju 4 svećenika:

1. Prof. dr. don Jozo Mužić, svećenik, doktor filozofije i doktor moralne teologije, redoviti profesor u trajnom zvanju na KBF-u u Splitu i upravitelj crkve sv. Filipa Nerija u Splitu.

2. Dr. br. Dražen Marija Vargašević, karmelićanin, svećenik, doktor filozofije, supokretač Karmela Božjeg Milosrđa, župni upravitelj, Pustinjački samostan sv. Oca Josipa na Pelješcu

2. Fr. Nikola Leopold Noso, dr. medicine, dominikanac, svećenik, liječnik, djeluje u samostanu sv. Jeronima u Rijeci.

4. Dr. fra Mario Knezović, franjevac, svećenik, radijski urednik, doktor komunikologije-odnosa s javnošću i sveučilišni predavač. Djeluje na Kočerinu i Međugorju.

Papino mišljenje o cjepivu

Don Josip Mužić tako ističe da pobornici cijepljenja protiv koronavirusa u Crkvi, a i izvan nje, najčešće koriste kao krunski argument za uvjeravanje vjernika činjenicu da se i papa Franjo cijepio i podržao cijepljenje. “To nitko ne može niti želi osporiti, no to nikako ne znači da su se vjernici zbog toga dužni primiti eksperimentalna protukovid cjepiva od kojih su mnoga, a trenutno dostupna u Hrvatskoj sva, okaljana povezanošću s pobačajem.

Naime, Papa je tu izrazio svoje osobno mišljenje, a službeni stav donosi dokument Kongregacije za nauk vjere kojeg je Papa potpisao i gdje izrijekom stoji:

Praktični razum čini očitim to da cijepljenje u pravilu nije moralna obveza i da zato mora biti dobrovoljno.

U skladu s tim je činjenica da papa Franjo nikada i nigdje nije rekao da cijepljenje mora biti obvezatno. Ne poštuje se stoga papu ako ga se nepotpuno ili iskrivljeno navodi nego zloupotrebljava.”

Opasnost idolatrije

Br. Dražen Marija Vargašević, katolički redovnik i svećenik u Karmelu Božjeg Milosrđa, protumačio je ozbiljnu opasnost koja se u situaciji zdravstvene krize zove idolopoklonstvo ili idolatrija. Zato je postavio niz pitanja koja se oslanjaju na argumente za koje su dostupni izvori te zaključuje:

U srži idolatrije je volja za moć, s obzirom da paraznanost želi vladati uz pomoć tehnologije, parapolitika uz pomoć totalitarizma, a parareligija autoritarnošću i nasiljem nad savješću.

“Antiidolatrija nije borba protiv čovjeka, nego protiv zla neistine i Oca laži. Zto se nemojmo boriti jedni protiv drugih i ne pristajmo na zavađivanje. Bilo bi lijepo kad bismo se oko traženja istine i kvalitetnih odgovora više angažirali i unutar Crkve.”

Moralna okaljanost cjepiva

Fr. Nikola Leopold Noso, OP, tumačeći moralni vidik lijekova i cjepiva protiv Covida-19, kao liječnik podsjeća da su sva u Hrvatskoj dostupna cjepiva moralno okaljana i time neprihvatljiva, s obzirom da su sva ta cjepiva u svom razvoju, u proizvodnji i testiranju, ili samo u testiranju, povezana s namjernim pobačajima, odnosno sa stanicama dobivenima od namjerno pobačene djece.

 “Drugi razlog moralne okaljanosti cjepiva protiv Covid-19 jest taj što postojeća cjepiva nemaju jamstvo sigurnosti, osobito s obzirom na moguće dugoročne nuspojave i posljedice. Primanje takvih nedovoljno provjerenih cjepiva za osobe koje nemaju rizik dobivanja teškog oblika Covida-19, a to su mladi i zdravi, oni koji su preboljeli Covid, nerazborit je čin, a ucjena cijepljenjem, od strane institucija, radi pristupa osnovnim ljudskim pravima, predstavlja tešku povredu dostojanstva ljudske osobe”, zaključuje fr. Nikola Leopold Noso.

Medijsko sijanje straha

Dr. sc. fra Mario Knezović, kao doktor komunikologije, podsjeća da osnovna uloga zdravih medija treba biti: istina, informacija, objektivnost. “Međutim, u vremenu Covid krize došlo je do cenzure neslućenih razmjera. Objektivno i istinito informiranje ustupilo je mjesto dezinformaciji, manipulaciji i sijanju straha. Danas sve vijesti počinju s brojkama oboljelih, umrlih, hospitaliziranih itd. Plan je, očito, posijati paniku i strah.” 

Podsjećajući na kanon 747 Zakonika kanonskoga prava Katoličke Crkve, koji kaže kako Crkva ima dužnost i prirođeno pravo, neovisno o bilo kojoj ljudskoj vlasti, propovijedati Evanđelje svim narodima, fra Mario ističe da se taj proces i zadaća – koči. Stječe se dojam kako se biskupe, svećenike i vjernike koji brane slobodu savjesti – Božjega glasa u nama – te zastupaju slobodu izbora cjepiva, abortira iz javnoga prostora.

Video je dostupan na linku.

www.medjugorje-news.com

Izvor
hkm.hr

Vezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button