Zbog situacije s pandemijom “sva cjepiva koja su odobrena kao klinički sigurna i učinkovita mogu se koristiti u dobroj savjesti”, stoji u bilješki Kongregacije za nauk vjere.
Vatikanske vijesti
“Moralno je prihvatljivo primati cjepiva Covid-19 koja su u svojim istraživačkim i proizvodnim procesima koristila stanične linije pobačenih fetusa, prenosi Vatican News. “Zbog situacije s trajnom pandemijom, sva cijepljenja koja su prepoznata kao klinički sigurna i učinkovita mogu se koristiti mirne savjesti sa sigurnim znanjem da uporaba takvih cjepiva ne predstavlja formalnu suradnju s pobačajem čije su stanice korištene u proizvodnji cjepiva.” Vatikanska Kongregacija za nauk vjere (CDF) dala je ove izjave u bilješci koju su potpisali prefekt, kardinal Luis Ladaria i tajnik, nadbiskup Giacomo Morandi. Papa Franjo tekst je izričito odobrio 17. prosinca i objavio u ponedjeljak.
Kongregacija za nauk vjere kaže da ne “namjerava prosuđivati sigurnost i djelotvornost” postojećih cjepiva protiv Covid-19, za što su odgovorni biomedicinski istraživači i agencije za lijekove
Moralni aspekti
Kongregacija za nauk vjere kaže da ne “namjerava prosuđivati sigurnost i djelotvornost” postojećih cjepiva protiv Covid-19, za što su odgovorni biomedicinski istraživači i agencije za lijekove. Umjesto toga, CDF se usredotočuje na moralne aspekte primanja cjepiva razvijenih pomoću staničnih linija iz tkiva dobivenog od dva fetusa koji su pobačeni 1960-ih.
Uputa Dignitas Personae, koju je odobrio papa Benedikt XVI., istaknula je da “postoje različiti stupnjevi odgovornosti”, jer “u organizacijama u kojima se koriste stanične linije ilegalnog podrijetla, odgovornost onih koji donesu odluku o njihovoj uporabi nije isto kao i onih koji nemaju glas u takvoj odluci”.
Kada nisu dostupna etički besprijekorna cjepiva Covid-19, moralno je prihvatljivo primati cjepiva Covid-19 koja su u svojim stanicama koristila stanične linije pobačenih fetusa proces istraživanja i proizvodnje.
Stoga, tvrdi bilješka objavljena u ponedjeljak u sažetku Upute iz 2008., “kada nisu dostupna etički besprijekorna cjepiva Covid-19″, moralno je prihvatljivo primati cjepiva Covid-19 koja su u svojim stanicama koristila stanične linije pobačenih fetusa proces istraživanja i proizvodnje. ”
Udaljena suradnja u zlu pobačaja
Kongregacija za nauk vjere kaže da je razlog za razmatranje ovih cjepiva moralno dopuštenom “vrstom suradnje” u zlu pobačaja, jer je ona “udaljena” od strane onih koji primaju cjepivo. Stoga “moralna dužnost izbjegavanja takve pasivne materijalne suradnje nije obvezna”, jer postoji ozbiljna opasnost, u obliku “neobuhvatljivog širenja ozbiljnog patološkog agensa”. Pandemija Covid-19, kaže CDF, ispunjava taj zahtjev.
“U takvom slučaju, sva cijepljenja koja su prepoznata kao klinički sigurna i učinkovita mogu se koristiti sa savješću uz sigurno znanje da uporaba takvih cjepiva ne predstavlja formalnu suradnju s pobačajem iz kojeg potječu stanice korištene u proizvodnji cjepiva.”
Pozivaju se farmaceutske tvrtke i vladine zdravstvene agencije da “proizvode, odobravaju, distribuiraju i nude etički prihvatljiva cjepiva koja ne stvaraju probleme savjesti”
Nije legitimitet pobačaja
Kongregacija pojašnjava da “moralno dozvoljena uporaba ovih vrsta cjepiva, u određenim uvjetima koji to čine, sama po sebi ne predstavlja legitimitet, čak ni neizravan, prakse pobačaja i nužno pretpostavlja protivljenje ovoj praksi onih koji koriste ova cjepiva.” To također ne bi trebalo podrazumijevati moralno odobravanje upotrebe staničnih linija koje proizlaze iz pobačenih fetusa.
U bilješci CDF-a pozivaju se farmaceutske tvrtke i vladine zdravstvene agencije da “proizvode, odobravaju, distribuiraju i nude etički prihvatljiva cjepiva koja ne stvaraju probleme savjesti”.
Raspodjela siromašnim zemljama
Konačno, Kongregacija za nauk vjere kaže da je “moralni imperativ” za farmaceutsku industriju, vlade i međunarodne organizacije osigurati da učinkovita i etički prihvatljiva cjepiva budu dostupna “najsiromašnijim zemljama na način koji nije skup za njih”.
“Inače bi nedostatak pristupa cjepivima postao još jedan znak diskriminacije i nepravde koji osuđuje siromašne zemlje da nastave živjeti u zdravstvenom, ekonomskom i socijalnom siromaštvu”, ističe se.
www.medjugorje-news.com/bitno.net